Home   |   Usługi   |   Aktualności   |   Komunikaty   |   O firmie   |   Reklama   |   Cennik i regulaminy   |   Niepełnosprawni   |   Zamówienia publiczne   |   Linki   |   Facebook   |   Kontakt   |  

Poprawa jakości i atrakcyjności transportu miejskiego ...

Poprawa jakości i atrakcyjności transportu miejskiego ...

W 2015 roku zakończono projekt pt. „Poprawa jakości i atrakcyjności transportu miejskiego i podmiejskiego w aglomeracji jeleniogórskiej poprzez zakup nowych, ekologicznych autobusów, dostosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych oraz wdrożenie Systemu Biletu Elektronicznego”, zrealizowany w ramach Priorytetu nr 3 „Rozwój infrastruktury transportowej na Dolnym Śląsku” („Transport”), Działania 3.3. „Transport miejski i podmiejski” Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013.

 

 

 

 

  CAŁKOWITA WARTOŚC PROJEKTU: 20 490 324,34 PLN

  DOFINANSOWANIE ( 85%): 13 809 127,45 PLN    

 

W ramach projektu zrealizowano:

1. Zakup 12  szt. nowych, niskopodłogowych, ekologicznych autobusów marki MAN Lion’s City klasy MAXI - wyposażonych w elektroniczne systemy informacji wizualnej, dodatkowe elektroniczne tablice boczne z numerem linii oraz wewnętrzne i zewnętrzne urządzenia zapowiadające przystanki. Posiadają również pełny system monitoringu.Ponadtozainstalowano elektroniczny system liczenia potokówpasażerskich w autobusach.

 

2.Zakup Systemu Biletu Elektronicznego SeB@, który wpłynął na zwiększenie atrakcyjności zbiorowego transportu publicznego oraz zapewnił skuteczny pobór opłat za przejazd komunikacją miejską. Bilety można kupić w automatach stacjonarnych, umożliwiających płatność za zakupione bilety gotówką i kartą płatniczą. Automaty biletowe zlokalizowano: 

  • ul. Wolności  - przystanek „Mała Poczta”
  • ul. Sygietyńskiego – przystanek „Sygietyńskiego – Bacewicz”
  • ul. Podwale – przystanek „Podwale”  
  • ul. Różyckiego– przystanek „Różyckiego – Ogińskiego”
  • ul. Wolności – przystanek „Apteka Pod Koroną”
  • ul. Żymierskiego, Piechowice  – przystanek  „Kolorowa”

Ponadto, projekt obejmował zakup automatów biletowych mobilnych, które zainstalowano we wszystkich autobusach komunikacji miejskiej. Tym samym, działanie to umożliwiło Pasażerom zakup biletu w każdym czasie, co znacznie wpłynęło na zwiększenie dostępności usług komunikacji miejskiej. Również w tych automatach można uregulować płatność gotówką bądź kartą płatniczą. Dodatkowo uruchomiono 3 Punkty Obsługi Klienta, w miejscach uczęszczanych, łatwo dostępnych. Obecnie potencjalny Pasażer może wszelkie formalności związane z biletem elektronicznym załatwić w następujących lokalizacjach w:

  • Jeleniej Górze, ul. Wolności 145 – budynek MZK
  • Jeleniej Górze, ul. Sygietyńskiego
  • Jeleniej Górze, ul. Bankowa 15
  • Cieplice „ Pod Koroną”  ul. Wolności  238

Utworzenie punktów zwiększyło dostępność zakupu biletów elektronicznych, składania wniosków oraz załatwiania wszelkich spraw związanych z podróżowaniem komunikacją miejską.

 

W wyniku podjętych działań zostały zrealizowane główne cele projektu jak:

  • poprawa jakości i wydajności transportu miejskiego i podmiejskiego w aglomeracji jeleniogórskiej,
  • poprawa jakości usług w komunikacji miejskiej,
  • zwiększenie dostępności komunikacji publicznej dla osób niepełnosprawnych,
  • zmniejszenie środowiskowej uciążliwości autobusó Zakup nowych, niskopodłogowych i ekologicznych autobusów oraz wdrożenie Systemu Biletu Elektronicznego przyniosło aglomeracji jeleniogórskiej następujące korzyści:
  • pozytywne zmiany w zakresie możliwości korzystania z komunikacji publicznej przez osoby o ograniczonej możliwości poruszania się (osoby starsze i niepełnosprawne) osoby głuchonieme i niedowidzące, osoby podróżujące z dziećmi w wózkach oraz pasażerów z dużym bagażem. Nowoczesny, niskopodłogowy tabor wyposażony w komunikację wizualną i dźwiękową znacząco podniósł dostępność transportu publicznego dla ww. grupy.
  • nowe, ekologiczne autobusy przyczyniły się do ograniczenia negatywnego wpływu transportu na środowisko. Ponadto podniesiony został komfort podróżowania.zastąpienie najbardziej wyeksploatowanego taboru nowym, pozwoliło na wyeliminowanie jednostek najbardziej awaryjnych, a tym samym zwiększenie niezawodność komunikacji miejskiej.
  • wdrożenie Systemu Biletu Elektronicznego stanowi znaczące udogodnienie dla pasażerów, co przełożyło się również na spadek liczb jest dostosowanie kursów i rozkładów autobusów do bieżących potrzeb pasażerów.
  • projekt przyczynił się do zwiększenia liczby pasażerów komunikacji miejskiej, a co za tym idzie wyeliminowana została część ruchu generowanego przez transport indywidualny, co z kolei przełożyło się na poprawę warunków komunikacyjnych w mieście oraz spadek emisji spalin i hałasu.
  • Realizacja projektu pozytywnie wpłynęła na wiele płaszczyzn życia społecznego. Pozytywnie odbiła się na procesie integracji przestrzennej i gospodarczej aglomeracji jeleniogórskiej, a także warunkach życia mieszkańców. Projekt przyczynił się do zbudowania wizerunku aglomeracji jako miejsca przyjaznego mieszkańcom, turystom, kuracjuszom i inwestorom, a tym samym na rozwój społeczno-gospodarczy całego regionu.

 

 

 

projekt 2
projekt 2
projekt 2
projekt 2
projekt 2
projekt 2
projekt 2
Komenda Miejska Policji w Jeleniej Górze Jelonka Staż Miejska jg24.pl jelenia.pl W Karkonosze Piechowice Gmina Mysłakowice ZGKiM Wodnik MPGK w Jeleniej Górze Tery Cieplickie